۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹

معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

خرید گندم در استان بوشهر ۶ برابر شد/ پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال

خرید گندم در استان بوشهر ۶ برابر شد/ پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران خبر داد و گفت: خرید گندم در استان بوشهر ۶ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پایان برداشت محصول گندم از اراضی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: گندم در سطح ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان بوشهر از نیمه دوم فروردین تا اواخر خردادماه برداشت شد.

وی از برداشت ۱۵۳ هزار و ۱۷۰ تن محصول گندم از اراضی یاد شده خبر داد و تصریح کرد: در این راستا از طریق ۱۴ مرکز خرید گندم در شهرها و روستاهای استان بوشهر ۱۲۴ هزار تن گندم معمولی و ۱۴ هزار تن بذر گندم خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از گندم برداشت شده به‌عنوان خود مصرفی در انبار کشاورزان نگهداری می‌شود، گفت: در این راستا بیش از ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر پرداخت شده است.

توکلی از پرداخت یک هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به گندم‌کاران استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: کشاورزان ۲۵ میلیارد تومان دیگر طلبکار هستند که با رایزنی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله استان بوشهر تا آخر هفته جاری پرداخت می‌شود.

وی میزان برداشت گندم از اراضی استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش پنج برابری اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار تن گندم برداشت شد که امسال با افزایش بیش از ۳.۵ برابری به ۱۵۳ هزار و ۱۷۰ تن رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته را افزایش بیش از پنج برابری دانست و گفت: خرید گندم نسبت به سال قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافته است.

کد خبر 5819844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      وقتی قیمتی برای گندم تعیین نشده چطور تا آخر هفته میخواهید پول گندمکاران را پرداخت کنید یا اینکه شما هم میخواهید وارد بازی دادن کشاورزان شوید، حداقل قیمت ۱۵هزار تومان را پرداخت میکردید تا برسد قیمت واقعی که بعدا تعیین میشود. درضمن ای کاش فکری به حال این کشاورزان دیمکار گندم میکردید که کودشان بموقع